سرامیک و هر آنچه باید در باره آن بدانید!

سرامیک و هر آنچه باید در باره آن بدانید!

سرامیک و هر آنچه باید در باره آن بدانید!

سرامیک ماده ای غیر آلی و غیر فلزی است که می توان گفت مخلوطی از خاک رس، ماسه و فلدسپات می باشد. در بسیاری از فرآیندهای تولید یک کالا مثلا مانند پلاستیک ابتدا محصول تولید می شود و سپس به آن شکل دلخواه را می دهند اما این موضوع در مورد تولید انواع سرامیک متفاوت می باشد. در واقع در تولید انواع این محصولات شکل گیری قبل از مرحله تولید قرار می گیرد.

در طی این فرآیند این محصول در انواع طرح ها و مدل ها ایجاد و طراحی می شوند و در قالب سرامیک کف آشپزخانه و یا سرامیک دیواری توالت و سایر مکان ها مورد نیاز در می آیند. این محصولات در طرح های زیبا حتی به عنوان محصولی دکوراتیو جهت ایجاد تغییر در دکوراسیون منزل نیز مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه این مقاله از سایت نصب کاشی و سرامیک نوین برتر به بررسی انواع این محصولات می پردازیم.

انواع سرامیک

کاش و سرامیک از سالیان بسیار دور است که برای مصارف مختلفی در منازل مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات در زندگی مدرن امروزی لازم به شمار می روند. سه نوع از انواع این محصولات را می توان به شکل زیر نام برد:

·        سرامیک خاک رس بنتونیت

این بخش بسیاری از انواع این محصولات مانند برخی کاشی ها و آجر ها را شامل می شود. اساس و پایه این نوع عموما از رس است. برای قالب گیری و شکل گیری این نوع، آنها را در یک غالب مرطوب پلاستیکی فشرده می کنند و بعد از خشک شدنشان آنها را در دمای مناسب حرارت می دهند تا محصول مناسب تولید شود. سرامیک خاک رس بنتونیت چگالی بیشتری دارد در نتیجه به نظر ویژگی های ساختاری بهتری نیز خواهد داشت اما آنها قابلیت عایق کمتری دارند. به همین دلیل نیاز به یک کاشی کار ماهر در نصب کاشی و سرامیک ضروری به نظر می رسد.

·        سرامیک نسوز

سرامیک می تواند در مقابل حرارت تا مقداری مقاومت کند. در این بین محصولات نسوز این دسته می توانند دمای بسیار بالاتری را متحمل شوند و این می تواند نکته ای مثبت برای انتخاب سرامیک مورد نیاز شما باشد. یکی دیگر از مزایای این نوع مقاومتشان در برابر فشار است.

·        سرامیک صنعتی

این نوع از انواع سرامیک ها می توانند به عنوان عایق الکتریکی عمل کنند به این صورت که با بدنه ای پوشیده از پرسلان آلومینا می توانند ولتاژی برابر با 20 کیلو وات را متحمل شوند. این نوع در صنعت مصارف و کاربرد های متنوعی دارند.

پیام خود را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلیدواژه خود را وارد کنید