معرفی انواع کاشی، ویژگی ها و کاربردهای هر کدام

معرفی انواع کاشی، ویژگی ها و کاربردهای هر کدام

معرفی انواع کاشی، ویژگی ها و کاربردهای هر کدام

اگر شما قصد نصاب کاشی و سرامیک جدید برای خانه خود را دارید و یا می خواهید کاشی های قدیمی خود را تمیز کنید، این مقاله را بخوانید. انواع مختلف ومتنوعی کاشی در بازار وجود دارد که می توانید نصب کنید. شاید شما ندانید که کاشی خانه یا ساختمان شما از چه نوعی است؛ در صورتی که هر نوع کاشی، روش تمیز کردن مخصوص به خود را دارد. با کاشی کار های نوین برتر همراه باشید.

انواع کاشی کف

کاشی ها در انواع مدل ها و رنگ های متنوع به بازار عرضه می شوند که هر کدام از مواد و عناصر خام مختلفی ساخته شده و دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. در ادامه مطلب زیر تعدادی از انواع کاشی کف و تصاویری از هر نوع را مشاهده خواهید کرد.

کاشی سرامیک

کاشی های سرامیکی برای کفپوش های داخلی، استخرهای شنا، کفپوش های بیرونی، دیوارها و به طور کلی برای نصب در فضاهای داخلی و خارجی استفاده می شود.

اکثر کاشی ها در دسته بندی کاشی های سرامیکی قرار می گیرند. آنها از مخلوطی از خاک رس و سایر مواد ساخته شده اند. کاشی های سرامیکی در یک کوره حرارت داده می شوند.

موزاییک

کاشی موزاییک، یکی از همه کاره ترین انواع کاشی است که می توانید در خانه یا ساختمان خود نصب کنید. آنها در اشکال و رنگ های مختلفی وارد بازار شده و معمولا به صورت عمده فروخته می شوند. با وجود اینکه موزاییک ها از انواع دیگر کاشی ها کوچکتر هستند، اما آنها به اتاق ها، رنگ و عمق بیشتری می دهند.

این نوع کاشی ها، بهترین استفاده را در کف حمام ها، دیوارها، کانتر آشپزخانه و حمام، زیر دوش حمام، مناطق فضای باز و کاشی کاری دیوار آشپزخانه دارند.

 

تولید، ظرفیت جذب و قدرت شکستن کاشی های پرسلان با کاشی های سرامیکی فرق دارد. کاشی پرسلان نیز با خاک رس درست شده است، اما برخلاف کاشی های سرامیکی، کاشی پرسلان از خاک رس سنگین یا متراکم تر و چگال تر ساخته شده است.

کاشی های پرسلان در طول فرآیند تولید، برای مدت زمان طولانی تری تحت دمای زیاد قرار می گیرند. تا زمانی که تمام آب موجود در عناصر کاشی تبخیر شود، این عمل پخت ادامه می یابد. این روش منحصر به فرد ساخت، این نوع کاشی ها را نسبت به کاشی های سرامیکی سخت تر، متراکم تر و محکم تر کرده است.

کاشی پرسلان به دلیل دارا بودن دوام بالا، طرح ها و رنگ های زیبا و متنوع و قیمت مناسب به عنوان یک محصول عالی در نظر گرفته می شود.

کاشی های پرسلان در برابر آب غیرقابل نفوذ هستند. میزان جذب آب آنها کمتر از 0.5 درصد است.

پیام خود را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلیدواژه خود را وارد کنید